1929


Drogowa stacja benzynowa i jej odmiana polowa.
Wzór użytkowy UPRP nr 1392. KI.: 42c. Zgłoszony 18 stycznia 1929, udzielony 3 czerwca 1929.


1930


Sposób i urządzenie do samoczynnej regulacji temperatury i składu mieszanki w gaźnikach oraz stopnia chłodzenia cylindrów w silnikach lotniczych chłodzonych powietrzem.
Patent UPRP nr 11896. KI,: 46c 7/20. Zgłoszony 15 marca 1927, udzielony 9 kwietnia 1930, opublikowany 12 czerwca 1930.


1932


Technologia trwałego łączenia muru ceglanego z konstrukcją żelbetową.
Dziedzina budownictwa przemysłowego. 1932 r.


1933


Urządzenie zaczepowe (pasów obserwatora w kabinie załogi).
Patent nr 18251. KI.: 62c, 23/03. Zgłoszony 16 września 1931, udzielony 7 kwietnia 1933, opublikowany 30 sierpnia 1933.


1936


Synchronizator do karabinu maszynowego pilota.
Patent nr 22825. KI.: 72h, 7/02. Zgłoszony 16 marca 1934, udzielony 22 lutego 1936, opublikowany 25 kwietnia 1936.

Seryjne wzory synchronizatorów do silników
JS­2, JS­3, JS­37, JS­38, JS­3bis (wz.39).

Modernizacja gaźnika Claudel Hobson Motolux AVT­80B
dla silnika Pegaz VIII oraz gaźników do innych silników lotniczych.


1938


Hermetyczna gondola Motolux GP dla balonu stratosferycznego
mająca wiele rozwiązań noszących cechy wynalazków. Wykonano w 1938 trzy egzemplarze: próbny, do lotu i zapasowy. Zapowiedź zamówienia w 1939 dwóch kolejnych dla Argentyny.


1939


Szybkootwieralny centralny zaczep uprzęży skoczka spadochronowego,
wykonany na zamówienie Wytwórni Balonów i Spadochronów w Legionowie. 1939 r.

Przenośny metalowy schron przeciwgazowy
wykonany na zamówienie LOPP. 1939 r.

gdfgdfgdf